Gubbarna som lirar Day of Defeat: Source och dricker Ale
Du är inte inloggad.
En trappistöl att sitta i fåtöljen och bara njuta av, det bör vara tyst och lugnt omkring en så att man kan koncentrera sig på uppgiften.
Sen fyller man munnen med ölet och låter det åka runt några varv så att alla smaklökarna får vara med och sen sväljer man i små klunkar så att man får ut maximal upplevelse av varje klunk.
Ölet är temperatur känsligt och vid 8-10 grader kan den få en lite vass ton men vid 15-16 är den borta och det smakar underbart men vid rumstemperatur blommar den ut fullständigt och visar upp hela spektret av smaker och nyanser som finns i ölet.
Jag vill åka ner till bryggeriet Abbaye de Notre-Dame de Saint-Rémy Belgien och bo där. (fast utan att vara munk förstås)
Omdöme: Detta är det godaste ölet som jag har testat hittilldags, fylligt, smakrikt öl med sötma, inslag av kryddor, vanilj, torkad frukt, knäck och choklad. Den har allt!
11,3 % värmer gott och skänker ett lugn för själen. Och jag spar dessa stunder detta till speciella tillfällen så att upplevelsen ska bli så totalt som möjligt (kommer närmast att tänka på yoga eller nåt)
En stark 5 får den (om man nu kan ge starka 5ór) men jag gör det i alla fall
Och som vanligt blev det även ett par Rochefort 10 (Abbaye de Notre-Dame de Saint-Rémy, Belgien) den här helgen (2007-02-03) också
Rochefort 10 är ett trappistöl som slår all annan öl med hästlängder, så god så god.
http://www.trappistes-rochefort.com